Lopšelį – darželį „Žiogelis“ lanko vaikai nuo 1 iki 6 metų amžiaus. Įstaigoje veikia ankstyvojo ir ikimokyklinio ugdymosi grupės. Vaikas ir jo poreikiai – svarbiausi įstaigoje.
Svarbiausi vaikų poreikiai, kuriais vadovaujantis organizuojamas ugdymas(is) lopšelyje – darželyje:
- žaidimo poreikis – turėti laisvę, pakankamai laiko, erdvės, žaidimo partnerių ir galimybę per bendrus žaidimus kurti vaikų kultūrą. Pripažįstama žaidimo, kaip savarankiškos vaikų veiklos, nelygstama vertė;
- saugumo poreikis – jaustis saugiam, gerbiamam, matomam, girdimam, tinkamai globojamam, sulaukti paramos ir pagalbos, kai jos reikia;
- draugysčių poreikis – jaustis priimamam, jausti bendrumą, lygiavertiškumą su kitais, kitų paramą, artimumą, turėti vieną ar keletą artimesnių draugų;
- komunikavimo poreikis – dalintis su kitais emocijomis, mintimis, idėjomis žodžiu ir nežodinėmis priemonėmis;
- pažinimo džiaugsmo poreikis – smalsauti, tyrinėti, klausinėti, aiškinti(s), kurti ir išbandyti, džiaugiantis naujais atradimais ir gebėjimu pažinti;
- kūrybinės saviraiškos poreikis – tyrinėti ir atrasti unikalias savo kūrybines galias per įvairias veiklas.
Atsižvelgiant į vaiko asmenybės ir jo ugdymosi sampratą, išreikštą per modernios edukacijos rekomendacijas, lopšelyje-darželyje „Žiogelis“ vaikų ugdymas organizuojamas remiantis šiais principais:
- Žaismės principas;
- Įtraukties principas;
- Vaiko raidos ir ugdymo(si) dermės principas;
- Kontekstualumo principas;
- Vaiko ir mokytojo bendro veikimo principas;
- Šeimos ir mokyklos partnerystės principas;
- Sociokultūrinio kryptingumo principas;
- Integralumo principas;
- Reflektyvaus ugdymo(si) principas;
- Lėtojo ugdymo(si), užtikrinančio gilų įsitraukimą, principas;
- Ugdymo(si) ir priežiūros vienovės principas.
Vaikų ugdymą(si) nusako konceptualus ugdymo(si) modelis:
Ankstyvojo ir ikimokyklinio ugdymo(si) turinys skleidžiamas šiuo principu:
Pamokų laikas
